Pages


Wednesday 28 December 2011

Apple Stem Cell

Malus Domestica Tree
Apa itu sel stem epal??

Di Switzerland terdapat sejenis spesis pokok epal yang amat jarang ditemui yang digelar “Uttwiler Spatlauber”. Buah epal spesis ini sangat istemewa kerana ianya berupaya kekal segar selama empat bulan tanpa rosak atau mejejaskan kualitinya.

Buah epal ini mengandungi bahan anti oksidan yang tinggi manakala pohonnya pula amat ajaib kerana ia dengan sendirinya dapat memulihkan kerosakkan pada kulit, dahan dan buahnya secara semulajadi. Beberapa tahun lepas, sebuah syarikat penyelidikan bio-kimia dari switzerland, iaitu telah berjaya mencipta satu teknologi baru menghasilkan Sel Tumbuh-tumbuhan (PhytoCellTec Malus Domestica).
Teknologi PhytoCellTec Malus Domestica ini telah berjaya menghasilkan Sel Stem dari Epal yang boleh menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan memperbaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit. Ujian klinikal menunjukkan bahawa penggunaan 1% Sel Stem Epal akan dapat merangsang sel kulit untuk menghasilkan 80% sel stem.
Manakala ujian yang sama juga menunjukkan Sel Stem Epal dapat memperlahankan proses penuaan. Penggunaan krim pelembab, pencerah dan penegang yang mengandungi Sel Stem Epal dalam tempoh dua minggu akan dapat mengurangkan sehingga 8% kedutan serta garis halus pada bahagian mata.
Penggunaan selama 4 minggu pula akan mengurangkan kedutan dan garis halus pada bahagian tersebut sehingga 15%. Selain itu, kajian juga mendapati bahagian rambutnya yang dikumurkan Sel Stem Epal akan tumbuh semula selepas 18%.
"Sel stem epal berkesan menjadikan seseorang individu itu kembali merasai nikmat keremajaan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan membaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit selain membentuk pigmen kulit". 
"Ia secara tidak lansung menyebabkan kulit kurang anjal dan tegang serta otot tisu pada kulit mengedut, sekaligus mempercepatkan proses penuaan," katanya ketika ditemui baru-baru ini.  Di Switzerland rata-rata penduduknya mengamalkan memakan sejenis buah epal diberi nama "Uttwiler Spatlauber" yang membekalkan banyak khasiat kepada kesihatan. 
Buah epal Uttwiler Spatlauber ini sangat istimewa kerana ia berupaya kekal segar dalam tempoh 6 hingga 8 bulan walaupun tidak diletakkan di dalam peti sejuk. 

Produk Moisturizer daripada stem sel epal boleh digunakan oleh sesiapa sahaja samaada lelaki atau perempuan tanpa was-was.  Kebanyakan orang akan kehilangan sebanyak 30% fiber kolagen ketika mereka mencecah usia 40-an dimana ianya menyebabkan kedutan dan kulit mula mengendur.  Rousselot Hydrolysed Collegen dalam sel stem epal ini membantu mempertahankan dan meningkatkan fiber kolagen yang menjadikan kulit lembut, tegang dan sihat dari dalam. 


Epal memiliki khasiat tersendiri yang juga bertindak mencantikkan kulit, sekaligus mengatasi masalah penuaan.  Ia juga mengandungi kandungan vitamin C yang tinggi dan berupaya menggalakkan pembentukan gigi, tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat.  Sel stem buah itu berkesan mengembalikan keremajaan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel premium kulit yang menjadi sumber utama untuk membaiki epidermis iaitu lapisan luar di samping menggalakkan pembentukan pigmen kulit.


1 comment: